PC Help Forum
Niet ingelogd [inloggen - Registreer]
Ga naar beneden

» Handige Downloads

» Sponsors

» Zoeken
[ Geavanceerd Zoeken ]

» Praktische Zaken

» Nieuws en Info sites
Yabnews

Printbare versie  
Auteur: onderwerp: laptop gekocht met andere harde schijf
terrortact
Banned

Registreerde: 2-4-2017
lid Is Offline

[*] Gepost op 2-4-2017 op 15:35
laptop gekocht met andere harde schijf

ik heb vandaag een laptop: hp elitebook 2540p gekocht maar hier zit een andere harde schijf in, de orginele schijf was kapot zei de verkoper. nu wil ik de pc in orginele staat terug brengen maar er zit geen herstelpartitie op en er zitten ook geen herstelschijven bij. er zit geen cd brander in dus de schijven kan ik ook niet branden. ik wil de recovery manager van hp erop krijgen zodat de laptop weer gewoon orgineel is maar de software is niet te downloaden die staat op de schijf/partitie.

is er iemand die weet waar ik de partitie/schijf vandaan kan halen?
Bekijkt gebruikers profiel Bekijk deze gebruiker zijn posts
derkdejong
Ervaren Helper

Registreerde: 16-7-2005
Lid Is Online

Stemming: Geen stemming

[*] Gepost op 2-4-2017 op 17:36

op dat ding heeft w7 gestaan, oorspronkelijk.
die kan je ook hier bekomen: https://www.microsoft.com/nl-nl/download/windows-usb-dvd-download-to... om via dvd of usb stick een opstartbaar medium te krijgen
Reinier
Super Administrator

Registreerde: 28-1-2012
lid Is Offline

Stemming: Lente..,nu graag nog iets warmer....

[*] Gepost op 2-4-2017 op 19:46

Je kunt met een hele reeks aan gratis programma's een systeem-image maken om deze, in geval van nood, terug te zetten.
Dat werkt vele malen beter čn sneller als die HP Recovery-tool dus ik vraag mij af waarom je die narigheid zo graag terug wilt..:rolleyes:

Een herstel-partitie op dezelfde schijf is leuk maar niet meer dan dat.
Als de schijf defect raakt heb je aan die recovery-partitie ook niks.
Een backup, liefst 2, op externe media en / of in de cloud is de enige juiste manier.
terrortact
Banned

lid Is Offline

[*] Gepost op 3-4-2017 op 00:04

ik wil hem gewoon orgineel hebben, backup maak ik sowieso elke week. het gaat er mij om dat ie weer is zoals je hem in de winkel koopt
Reinier
Super Administrator

lid Is Offline

[*] Gepost op 3-4-2017 op 01:25

Neem dan contact op et HP.
Een download zullen ze waarschijnlijk niet hebben omdat die schijven allemaal gekloond worden van een master-disc maar het is het proberen waard.
Mogelijk kunnen ze je een nieuwe schijf leveren met alles erop en eraan.
terrortact
Banned

lid Is Offline

[*] Gepost op 8-4-2017 op 14:24

contact opgenomen met hp. een hersteldisk kunnen ze niet meer leveren omdat het al een oud model is en zij bewaren hersteldisks maximaal 3 jaar zeiden ze. en voor een schijf van 250 gb vragen ze bijna 300 euro. dat vind ik een beetje erg veel aangezien een schijf van 1 tb nog geen 60 euro kost in de winkel. dus als iemand weet waar ik een hersteldisk kan downloaden of als iemand zo'n disk heeft liggen dan zou ik daar graag een kopie van willen hebben
Reinier
Super Administrator

lid Is Offline

[*] Gepost op 8-4-2017 op 14:32

Aan een herstel-disc heb je niks, die hersteld nl. alleen de windows-installatie, niet de HDD-configuratie met de recovery-partitie...
Dat komt op hetzelfde neer als een schone Wondows-installatie met de HP-drivers daarin geslipstreamd..
Zo'n schijf kun je zelf ook maken door alle drivers voor deze laptop bij HP te downloaden en deze vervolgens te slipstreamen in een ISO van een originele Win7 installatie-dvd.
Dat slipstreamen kun je bijv. doen bij het gebruik van nLite.
Daarmee integreer je fabrieks- of 3rd party drivers in een origineel installatie-medium zodat een installatie-medium ontstaat wat optimaal geschikt is voor een bepaald type apparaat...

Windows en Office installatie-media kun je ook downloaden m.b.v. deze tool....
terrortact
Banned

lid Is Offline

[*] Gepost op 8-4-2017 op 16:48

zo'n slipstream cd heb ik al maar daar heb ik niks aan. het programma dat ik nodig heb is niet te downloaden en word ook niet aangeboden op de site van hp, dat bestand staat op de herstel cd.aangezien ik hier toch niet echt geholpen word aan de dingen waar ik om vraag ga ik het wel ergens anders zoeken
John
Super Administrator

Registreerde: 21-8-2003
lid Is Offline

Stemming: " Verander wat je niet kan accepteren, maar accepteer wat je niet kan veranderen!":yess:cool

[*] Gepost op 8-4-2017 op 18:18

Quote: origineel gepost door terrortact  
zo'n slipstream cd heb ik al maar daar heb ik niks aan. het programma dat ik nodig heb is niet te downloaden en word ook niet aangeboden op de site van hp, dat bestand staat op de herstel cd.aangezien ik hier toch niet echt geholpen word aan de dingen waar ik om vraag ga ik het wel ergens anders zoeken

Ahhhh daar doen we het voor, lekker dankbaar, dacht dat Reinier je flink op weg hielp, maar kan het natuurlijk mis hebben:rolleyes::q:

KLIK OP MIJ EN GENIET :cheers :beer :cheers ZET JE GELUID AAN Mocht mijn bericht niet juist zijn hierboven, zie het dan als niet geschreven ;):biggrin
Bekijkt gebruikers profiel Bezoek  gebruiker zijn webpagina Bekijk deze gebruiker zijn posts
Reinier
Super Administrator

lid Is Offline

[*] Gepost op 8-4-2017 op 19:25

Wat jij nodig hebt is een volledige schijf-image van een originele HDD van dit type laptop, met die zoektocht wens ik je succes want dat is een kansloze missie, geloof me.
Nogmaals, een bestand dat de recovery-partitie met de daarop aanwezige programma's herstelt, staat niet op de herstel-cd.....
Dat is bij HP nog nooit zo geweest en zal ook nu niet het geval zijn, maar wie ben ik.....
Hans
Super Administrator

Registreerde: 14-9-2003
lid Is Offline

Stemming: :cool

[*] Gepost op 9-4-2017 op 12:42

Mijnheer is niet tevreden lekker opzouten met die gast

Vergeet geen backups te maken voor je het weet zijn je foto's verdwenen
Bekijkt gebruikers profiel Bezoek  gebruiker zijn webpagina Bekijk deze gebruiker zijn posts Deze gebruiker heeft MSN Messenger
Reinier
Super Administrator

lid Is Offline

[*] Gepost op 9-4-2017 op 13:19

Kan gebeuren, er is geen kok die naar alle monden koken kan......:rolleyes:
Als zelfs de fabrikant niet kan leveren wat jij wilt, wat verwacht je dan van ons, als vrijwilligers...? :eek:

Sommige dingen zijn gewoon niet op te lossen, dan moet je je er bij neerleggen dat het niet gaat lukken.

Overigens heeft die recovery-partitie geen enkele meerwaarde omdat deze een standaard Windows7 terug zet, je daarbij alle data verliest en daarna nog eens een kleine 2 Gb aan updates moet gaan downloaden en installeren, iets wat ruim een halve dag duurt, zo niet langer.

Het is in dit geval dus gewoon een kwestie van "ik moet en zal", meer niet....nogmaals: succes ermee, ik heb mijn best gedaan.:yess

Ga naar boven

Yabnews Wondernews