| Pagina's: 1 2 |
nuttyhead
Lid
Registreerde: 29-7-2010
Lid is offline
|
Gepost op 30-7-2010 om 14:25 |
|
|
Controleer even of je stekkertje er wel goed in zit!
Het is een 4 pins niet dat je hem op een 3 pins hebt gezet!
|
|
|
ekimike86
Lid
Lid is offline
|
Gepost op 30-7-2010 om 14:30 |
|
|
goeie ... dat is gewoon het stekkertje dat naar de koeler loopt hè? Ik zag er in ieder geval 2 naartoe gaan en die schoten wel een beetje los. Kan het
natuurijk nog een keer checken.
*gaat kast weer eens openmaken misschien moet ik 'm maar open laten
tot hij weer werkt
heeft helaas niets veranderd. Het is inderdaad een vierpins stekkertje ... geen andere ingang mogelijk hier
|
|
|
nuttyhead
Lid
Lid is offline
|
Gepost op 30-7-2010 om 15:06 |
|
|
zolang je processor niet warmer word dan 80 graden is het goed
maar onder de 60 graden hoort hij zeker rustig te draaien....
controleer even of je wel de koeler op de juiste manier hebt aangesloten klinkt misschien stom maar check wel even of alle 4 de pennetjes benut
worden! en anders raad ik je aan om naar een ''expert'' toe te gaan die er verstand van heeft
|
|
|
ekimike86
Lid
Lid is offline
|
Gepost op 30-7-2010 om 15:11 |
|
|
Ik loop wel even naar de overkant van de straat. Wat vinden jullie een normaal tarief dat zo'n computershop mag rekenen voor het maken van zoiets?
(en dus even checken of de koelpasta er nog zit en eventueel checken waar het allemaal mee begonnen is ... mijn drivers).
|
|
|
ekimike86
Lid
Lid is offline
|
Gepost op 30-7-2010 om 16:52 |
|
|
Goed terug naar het probleem waar het mee begon, want ik heb zojuist het fan probleem opgelost ...
Mijn beeldschermadapter en pci simple communication controllers werken niet. Eventueel windows opnieuw installeren?
|
|
|
nuttyhead
Lid
Lid is offline
|
Gepost op 30-7-2010 om 19:16 |
|
|
38 graden zo laag word die van mij niet eens,
tot 80 graden is het allemaal veilig!
bij 90 graden sluit een pc vaak af of bij 90-100graden word je pc in 1 keer heel langzaam! dus allemaal beveiligingen
Maar buiten dat,
Je pc maakt nog flinke herrie, komt het niet ''toevallig'' van een hardeschijf? omdat je eerst het had over vooraan in je pc en daarna wel weer
bij processor, hardeschijf kan flink wat herrie maken.
|
|
|
ekimike86
Lid
Lid is offline
|
Gepost op 30-7-2010 om 19:33 |
|
|
zoals hierboven beschreven: ik heb het geluidsprobleem opgelost door de CLR TC Jumper vlakbij een pci slot eventjes (10 sec) van 1-2 naar 2-3 te
zetten ... werkte direct :)
|
|
|
nuttyhead
Lid
Lid is offline
|
Gepost op 30-7-2010 om 23:02 |
|
|
wow beetje dubbel post ik wist niet dat er een 2e pagina was! sorry voor dubbel post
ben eigenlijk nog maar 1 dag op deze forum!
maar fijn te horen dat het werkt!
|
|
|
ekimike86
Lid
Lid is offline
|
Gepost op 30-7-2010 om 23:12 |
|
|
haha dat geeft niet. En ik ben blij dat je op het forum bent gekomen, je hebt me goed geholpen. Ga na middernacht nog 2 drivers downloaden en dan moet
ik nog 3 belangrijke de komende dagen binnenhalen en hoop dat het probleem dan is opgelost. Ik laat daar nog wat over horen ... anders ben ik wel ten
einde raad :)
|
|
|
nuttyhead
Lid
Lid is offline
|
Gepost op 30-7-2010 om 23:18 |
|
|
vergeet directx niet en je gewone drivers natuurlijk eventueel kun je nog een flashdrive gebruiken of ander kaartje om je pc sneller te laten
opstarten! met readyboost! zeer handig! of je moet een SSD hardeschijf hebben dan werkt het niet! is geen aanrader het heeft mij 200 euro gekost voor 64 gig 
Trouwens even ander vraagje ben je een gamer of gewoon iemand die normaal internet/msn gebruikt? anders heb ik nog wel wat info voor je
|
|
|
ekimike86
Lid
Lid is offline
|
Gepost op 31-7-2010 om 00:09 |
|
|
deze game kan helaas geen games aan dus ben sinds ik deze heb compleet op consoles overgestapt. Geen rekening mee gehouden bij aanschaf.
readyboost kan mijn pc sneller laten opstarten?
ps ... is het belangrijk om je BIOS te updaten ook als je daar GEEN problemen mee hebt?
|
|
|
nuttyhead
Lid
Lid is offline
|
Gepost op 31-7-2010 om 00:23 |
|
|
Update's zijn er niet voor niets, maar zolang je geen problemen hebt met de bios en niet overclocked gaat het goed!
Maar over ready boost http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/Turn-ReadyBoost-on-or-off-fo... zal je zeer goed helpen,
Maar zoals je zei heb je geen game pc en zouw ik zelf niet echt veel update's erop gooien die je niet gebruikt,
|
|
|
ekimike86
Lid
Lid is offline
|
Gepost op 31-7-2010 om 15:51 |
|
|
Ik probeer via asus update (een programma van asus) mijn bios te updaten, maar dat programma werkt echt voor geen meter. Ik laat mijn bios dan maar
met rust. Ik weet niet of ik er mijn snelheid van opstarten mee had kunnen aanpassen, want dat is nog even mijn hoofddoel .. maar zonder dat asus
programma durf ik het niet aan die bios te updaten.
|
|
|
nuttyhead
Lid
Lid is offline
|
Gepost op 31-7-2010 om 17:47 |
|
|
Hallo,
Bios updaten werkt volgens mij niet via windows zelf, dus je moet het op een cd zetten enzo bla bla bla
maar bios zorgt er niet zo super veel voor dat je pc heel snel opstart... tuurlijk werkt het wel anders was het geen update,
maar de voornaamste dingen zijn voor snel opstarten,
Snelle hardeschijf... SSD is perfect voor het opstarten maar is zeer prijzig maar het effect is ZEER groot! maar ssd kost ongeveer 200 euro voor iets
van 120 gig zo ff snel uit me hoofd... kan iets meer wezen trouwens
of een 7200rpm hardeschijf
of 10000 rpm als je herrie niet zo erg vind 15000rpm raad ik je af omdat je actieve koeling nodig hebt
tevens heeft ram geheugen ook nut... tegenwoordig heeft iedereen wel zo een 4gig ram en aardig snelle ram geheugen, processor heeft daar in tegen ook
een klein effect.
maar de windows XP en windows 7 zijn de besturingsprogramma's die het snelste werken
en tevens ook zo min mogelijk opstart programma's zelf heb ik windows 7 die lijkt op windows 95 omdat ik alle effecten etc heb uit gezet, tevens
start er bij mij ook bijna niets op, heel veel programma's staan aan die eigenlijk geen effect hebben bij normaal gebruik, dit scheelt niet zo super
veel als je het uit zet maar zoals msn-virusscanners-download programma's etc.... die gebruiken echt veel
als je pc echt langzaam opstart dan heb ik nog wel wat tip's als je pc snel genoeg opstart dan zouw ik het zo laten want wat je niet aanraakt kan ook
''niet'' verkeerd gaan zeg maar,
mijn pc start vanaf de power knop tot aan achtergrond (kan gelijk alles starten wat ik wil daarna zonder haperen of dergelijke) duurt 18 seconden maar
dit is extreem snel normaal is het wel zo een minuutje of 2
|
|
|
ekimike86
Lid
Lid is offline
|
Gepost op 4-8-2010 om 11:50 |
|
|
Nieuwe windows er op gezet (de oude w7 die ik had en nu niet de KB971033 update geinstalleerd) en het werkt weer als vanouds. Mijn scherm kan nog een
betere resolutie aan (althans, die melding krijg ik), maar die staat niet in het rijtje bij mij. De PCI controller is nog steeds niet gevonden vanwege
het missen van een driver maar ik denk als ik een realtek driver er op knal (kan pas vanavond vanwege mijn free license op drivermax) dat hij het dan
wel doet. Thanks voor alle hulp hier! Op naar het volgende probleem :)
|
|
|
| Pagina's: 1 2 |